Tinjau Malaysia Merketplace

.

Perhatian!!!! Blog ini sekadar memudahkan peminat-peminat filem lama mencari dan menonton sahaja. Dengan ini cerita-cerita tersebut tidak akan terpapar sekiranya "youtube uploader" tersebut membuang cerita-cerita mereka dari akaun youtube.. Harap Maklum... TERIMA KASIH KEPADA PENGUNJUNG. SEMOGA TERHIBUR. KLIK BANNER IKLAN IANYA TIDAK MENGANGGU TONTONAN.. TQVM






----TIP MENONTON KLIK SINI----
----NAK DOWNLOAD? LIHAT CARA-CARANYA DISINI----

Wednesday, August 8, 2012

Abu Hassan Pencuri 1955

Filem arahan Tan Sri P. Ramlee yang membawa watak utama sebagai Abu Hassan. Antara lain-lain pelakon ialah Mariam, Nordin Ahmad, Mohd Hamid Daeng Idris, Malek Sutan Muda, S. Shansudin, Alif Rahman, Shariff Dol dan Habsah Buang. Filem ini diterbitkan pada tahun 1955.

Sinopsis
ABU HASSAN dan Kassim merupakan dua sahabat baik yang mana kerjanya asyik mencuri saja di Kota Baghdad. Suatu hari Abu telah terpandang wajah jelita Puteri Raja (Tengku Faridah) yang sedang berarak di jalan lalu dia terus jatuh cinta. Sebagai satu usahanya untuk bertemu dengan Tengku Faridah, Abu dan Kassim telah mencuri tongkat sakti dan tali dari seorang ahli silap mata. Dengan itu berjayalah Abu masuk ke taman larangan melalui tembok menggunakan tali dan tongkat sakti yang dicurinya itu.

Jom tonton full movie filem ini...






















Like Page Jom Tengok Filem Laman di FB untuk mengikuti update dan filem-filem yang di kongsi.. Klik Sini

No comments:

Post a Comment

Related Posts with Thumbnails
Related Posts with Thumbnails

.

.