Tinjau Malaysia Merketplace

.

Perhatian!!!! Blog ini sekadar memudahkan peminat-peminat filem lama mencari dan menonton sahaja. Dengan ini cerita-cerita tersebut tidak akan terpapar sekiranya "youtube uploader" tersebut membuang cerita-cerita mereka dari akaun youtube.. Harap Maklum... TERIMA KASIH KEPADA PENGUNJUNG. SEMOGA TERHIBUR. KLIK BANNER IKLAN IANYA TIDAK MENGANGGU TONTONAN.. TQVM






----TIP MENONTON KLIK SINI----
----NAK DOWNLOAD? LIHAT CARA-CARANYA DISINI----

Monday, June 21, 2010

Jiwa-Jiwa Luka

Jiwa-Jiwa Luka... bukanlah tajuk filem-filem lama. Tapi ia adalah sebuah tajuk lagu yang popular sekitar tahun 1980an. Apa-apa pun kita dengarlah dahulu lagu tersebut.

Versi original ini yang di upload oleh  Saudara acanov adalah versi original iaitu versi original yang dimainkan oleh rock band Search didalam Album Studio Pertama mereka iaitu Cinta Buatan Malaysia. Penyanyi untuk lagu ini ialah Saudara Amran Marsiman atau lebih dikenali sebagai Yan Lefhended. Untuk Album Cinta Buatan Malaysia ini hanya lagu ini sahaja yang dinyanyikan oleh saudara Yan lain-lain lagu dinyanyikan oleh Amy.



Perhh... bro acanov.. video dia siap lirik dan kord guitar. Apa2 pun teima kasih kerana berkongsi.

Kepada siapa yang tak kenal Yan mari tengok ni pulak. Dimainkan secara live di konsert panggung anniversari 1986. Tapi bukan dimainkan oleh Search tetapi Lefthanded.


Ni pulak versi band-band lain pula dan versi jamming

Versi Suffercation


Versi Laila Majnun Kot (Live Jamm) - wanjojet


Kepada yang belum tahu, Jiwa-jiwa luka adalah diambil dari lagu Rupa Tanpa Wajah yang dinyanyikan oleh M.Nasir Kembara yang terdapat dalam filem Kembara Seniman Jalanan 1986. Cuma melodi dan liriknya sahaja diubah. Jom dengar lagu asal Jiwa-jiwa Luka iaitu Rupa Tanpa Wajah - M Nasir



Kepada sesiapa yang nak cari kord guitar lagu Jiwa-Jiwa Luka ni siap intro, solo dan autro.boleh la tengok video dibawah. Terima kasih kepada bro2 kita yang upload kat youtube.

firedownbelow74


ais1968


Dan yang terakhir kalau nak download versi MP3
Klik http://www.esnips.com/doc/51df3c4e-58be-4247-a159-0439cc8fc60c/Search---Jiwa-Jiwa-Luka




No comments:

Post a Comment

Related Posts with Thumbnails
Related Posts with Thumbnails

.

.